بروز رسانی خبر :
طرح تابستانه پویش «مردادماه 1394»
معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان در راستای برنامه سال تحصیلی پیوسته از کلیه دانشجو معلمان پژوهشگر دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور دعوت می کند تا در طرح تابستانه «پویش» شرکت نمایند.این طرح متشکل از سه فعالیت مقاله نویسی، نقد کتاب و سنجش مهارت پژوهش و نگارش علمی به شرح ذیل می باشد.
|
عنوان برنامه |
اهداف اصلی |
مخاطبین برنامه |
حوزه فعالیت |
حق التشویقی دانشجو معمان |
بازه زمانی اجرای طرح |
|
سنجش مهارتهای پژوهش و نگارش علمی |
آشنایی دانشجو معلمان با: زبان و شیوه نگارش علمی ساختار مقاله، روش تحقیق بازیابی اطلاعات
|
کلیه دانشجو معلمان پژوهشگر در کلیه پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان |
معاونت پژوهشی و فناوری |
تقدیر از دانشجو معلمان برگزیده (5 نفر) : سقف پاداش بر اساس امتیاز: 500000 تومان
|
اجرای برنامه: 94/5/5 لغایت 94/6/15 بررسی پاسخهای دریافتی: 94/6/15 لغایت 94/7/5 اعلام اسامی برگزیدگان: 94/7/10 |
|
نقد کتاب مرتبط با رشته تحصیلی |
آشنایی دانشجو معمان با: مقالعه و نقد کتاب و مقاله |
کلیه دانشجو معلمان پژوهشگر در کلیه پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان |
معاونت پژوهشی و فناوری |
تقدیر از دانشجو معلمان برگزیده (5 نفر) : سقف پاداش بر اساس امتیاز: 500000 تومان
|
اجرای برنامه: 94/5/5 لغایت 94/6/15 بررسی پاسخهای دریافتی: 94/6/15 لغایت 94/7/5 اعلام اسامی برگزیدگان: 94/7/10 |
|
نگارش مقاله دانشجویی درباره مؤلفههای تشکیل دهنده تدریس اثربخش |
آشنایی دانشجو معمان با: نگارش مقاله تدریس مؤثر و اثر بخش |
کلیه دانشجو معلمان پژوهشگر در کلیه پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان |
معاونت پژوهشی و فناوری |
تقدیر از دانشجو معلمان برگزیده (5 نفر) : سقف پاداش بر اساس امتیاز: 500000 تومان |
اجرای برنامه: 94/5/5 لغایت 94/6/15 بررسی پاسخهای دریافتی: 94/6/15 لغایت 94/7/5 اعلام اسامی برگزیدگان: 94/7/10 |
فایلهای مربوط به فعالیتها:
فعالیت 1: آزمون در راستای چهار فایل: چگونه مقاله بنویسیم (PDF)، جستجو و بازیابی اطلاعات در پایگاههای استنادی پژوهشی، زبان وشیوه ی نگارش علمی و آشنایی با پیشنهاده پژوهشی و پژوهشهای برتر (PPT) خواهد بود. چهار فایل ضمیمه شده است. سوالات آزمون متعاقبا ارسال خواهد شد.
فعالیت 2: جهت دریافت راهنمایی مفصل به نحوه تدوین و نگارش مقالات فصلنامه پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی مراجعه شود. لینک سایت تقدیم است:
http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/
فعالیت 3: فایل راهنمای نگارش مقالات مروری تقدیم است.
جهت دریافت فایل های مربوطه به قسمت فایل های ضمیمه( پایین صفحه) مراجعه نمایید.
سوالات مربوط به بخش سوم طرح پویش تابستان 1394(سنجش مهارت پژوهش و نگارش علمی)
زمان پاسخگویی به سوالات: 94/6/20
( با تکیه بر فایلهای ارسالی پیشین و استفاده از سایر منابع پاسخهای خود را ارایه نمایید )
- مقاله شماره یک (پیوست ) با عنوان تدریس اثر بخش را مطالعه و از نظر رعایت ملاکهای محتوایی – ساختاری ، نقاط قوت و ضعف آن را مشخص نمایید؟
- چکیده مقالات از چه اجزایی تشکیل می شود؟ چکیده زیر را از منظر رعایت ساختار مطلوب چکیده چه کاستیهایی دارد .
نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم فکور با رویکرد برنامه درسی فاوامحور
این پژوهش به واکاوی نقش فناوری اطلاعات در آموزش معلم فکور و نقش دانشگاه فرهنگیان جهت کیفیت بخشی برنامه ی درسی فاوامحور دانشجو معلمان و ایجاد این بستر می پردازد. در این راستا، فناوری اطلاعات، اهداف آموزشی، ضرورت و اهمیت آن در تربیت معلم فکور مورد بررسی قرار گرفت؛ رویکرد سازنده گرایی به عنوان مبنای هدف گذاری، در این زمینه مورد تحلیل واقع شد و روش تدریس آموزش فعال فناورانه معرفی گردید، و سپس رسانه ها و تکنولوژی های آموزشی متداول در حوزه فناوری اطلاعات معرفی شد. به این ترتیب این دانشگاه نوبنیاد که معلمان جوان را برای تدریس در کلاس های درس هوشمند امروزه، آماده می سازد، باید این پتانسیل و توانایی را دارا شود که بتواند بستر مناسب را برای اثرگذاری فناوری اطلاعات در آموزش فراهم ساخته و سبب کیفیت بخشی آموزش اثربخش گردد.
- ضمن بیان مفهوم واژه های زیر پایگاههای استنادی داخلی و خارجی و نحوه دسترسی به مقالات را معرفی نمایید؟
ISI , self citation , Impact factor
- یک موضوع پژوهشی بنویسید و بیان مساله آن را مشخص نمایید ؟
- نظریه چیست و ویژگی و کارکرد آن در پژوهش علمی را تبیین نمایید .
- برای نگارش پیشینه و ادبیات تحقیق از چه اسنادی باید استفاده کرد؟ نحوه استفاده از منابع به چه نحوی است؟ به عنوان ارزیاب مقاله به چه نکاتی در رابطه با صحت و سقم و اهمیت این قسمت توجه خواهید کرد؟
- یک نوشته خوب چه مشخصه های برجستهای دارد؟
- نظریه چیست و ویژگی و کارکرد آن در پژوهش علمی را تبیین نمایید .
- برای نگارش پیشینه و ادبیات تحقیق از چه اسنادی باید استفاده کرد؟ نحوه استفاده از منابع به چه نحوی است؟ به عنوان ارزیاب مقاله به چه نکاتی در رابطه با صحت و سقم و اهمیت این قسمت توجه خواهید کرد؟
- یک نوشته خوب چه مشخصه های برجسته ای دارد؟
چگونه یک مقاله علمی بنویسیم
جستجو و بازیابی اطلاعات
زبان و شیوه نگارش علمی
آشنایی با پیشنهاده پژوهشی و پژوهشهای برتر