پردیس شهید پاک نژاد یزد

با حضور اساتید پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان در پردیس شهیدان پاکنژاد :

برگزاری اولین جلسه گروه های آموزشی

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان استان یزد،اولین جلسه گروه های آموزشی پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان استان یزد چهار شنبه شب به میزبانی پردیس شهیدان پاکنژاد در نمازخانه پردیس برگزار گردید. 

در ابتدای این جلسه  دکتر فضل الله رضایی سرپرست پردیس شهیدان پاکنژاد به نمایندگی از روسای پردیس های استانی ،ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و خیرمقدم به اساتید ،گفت : هدف از برگزاری این  جلسه تبیین برنامه های مختلف دانشگاه بویژه در حوزه آموزش و بیان انتظارات و درخواست های دانشگاه است .

وی افزود : همه شما بزرگواران مستحضرید که اگر خواسته باشیم در آموزش و پرورش یک تحولی ایجاد شود این تحول فقط با تحول و تربیت نیروی انسانی وکارکنان آن صورت می گیرد. دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده که نسل جدیدی از معلمان را تربیت کند. معلمانی که هم از نظر اعتقادی و اخلاقی ،علمی و فناوری ،تربیت حرفه ای و اجتماعی و سیاسی ،تربیت جسمانی ،تربیت هنری ،خوب تربیت شده باشند.

دکتر رضایی با اشاره به اهمیت مراکز تربیت معلم تصریح کرد : در مراکز تربیت معلم باید بیشتر به دنبال تکوین و تعالی هویت و شخصیت دانشجومعلمان باشیم و قدرت و توانی در آنها ایجاد شود که وقتی وارد گردونه مدارس شدند بتوانند فکورانه عمل کنند و هم آموزشگر و پژوهشگر خوب و هم در نقش یک مربی تربیتی و پرورشی خوب و با بصیرت ایفای نقش کنند و در هیچ سطحی از سطوح عملکردی خودشان کم نیاورند و عقب نشینی نکنند.اگر توانستیم به این هدف برسیم آن وقت می توانیم ادعا کنیم که حال و هوا و فضای این دانشگاه با سایر دانشگاه ها متفاوت است.

وی افزود : خوشبختانه در حال حاضر اقبال مناسبی به انتخاب این دانشگاه در میان داوطلبان کنکور وجود دارد و این کیفیت ورودی مسئولیت ما مسئولین و شما اساتید بزرگوار را سنگین تر می کند.خیلی از  این دانشجویان با رتبه های یک یا دو رقمی این دانشگاه را انتخاب کردند. لذا باید همگی دست به دست بدهیم تا مطالبات علمی و فرهنگی آنها را خوب پاسخ دهیم و طوری عمل کنیم که دانشجومعلمان فکور و فهیم تربیت کنیم و انتظارات به جایی که از ما دارند برآورده نماییم.

دکتر رضایی با تاکید بر امر پژوهش خاطرنشان کرد: انتظار هست که به امر پژوهش ، تحقیق های کلاسی و روش های نوین آموزشی هم توجه بیشتر شود . خوشبختانه با سرفصل های جدید بخشی از نمره به پوشه کار ،تمرین و تحقیق و پژوهش اختصاص داده شده که این موضوع را باید جدی تر بگیریم که ان شاءالله پژوهشگران خوبی تربیت کنیم.

سرپرست پردیس شهیدان پاکنژاد گفت : آموزش و پژوهش محور ضرورت امروزی ماست که شایستگی های فردای معلمان را رقم می زند. این آموزش های پژوهش محور اگر در طول چهارسال توسط همه اساتید استمرار داشته باشد می تواند ثمرات ارزشمندی داشته باشد از جمله این ثمرات تربیت مربیان و معلمان پژوهشگر است.

چنین پژوهشگرانی معلمانی واقعی هستند که می توانند به صورت مستمر عمل آموزشی خودشان را در مدارس بهبود و اعتلا ببخشند و سطح و میزان اثرگذاری تربیت را افزایش دهند.

رییس شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان استان یزد  در بخش دیگر مطالب خود در رابطه با شبیخون فرهنگی تصریح کرد : در این دنیای وانفسای عصر ماهواره ،اینترنت  و شبکه های اجتماعی مجازی و هجمه های فرهنگی مختلفی که جوانان را نشانه گرفته اند دغدغه مسائل فرهنگی هم باید داشته باشیم و با توجیه کردن و آگاه کردن ،این جوانان را به نقطه ای برسانیم که این دانشجویان خویشتن بان خودشان باشند و در مقابل این شبیخون فرهنگی اندکی واکسینه بشوند.انتظار داریم مسائل فرهنگی،تربیتی و اخلاقی این دانشگاه هم از جانب مسئولین و هم از جانب اساتید باید پررنگ دیده بشود و در این حوزه تلاش کنیم که معلمان آینده مروج و منادی ارزش ها و فضایل دینی و اخلاقی و رسالت سنگین معلمی باشند و واقعا به درد نسل آینده بخورند.

دکتر رضایی در پایان سخنانش در رابطه با حضور و غیاب دانشجومعلمان توسط اساتید خاطرنشان کرد :حضور و غیاب دانشجویان این دانشگاه با دانشگاه های دیگر فرق دارد. دانشجویان اینجا کارمند دولت و شبانه روزی هستند و ما باید کاملا در جریان حضور و غیاب آنها قرار بگیریم . استدعا دارم که اساتید بزرگوار هر جلسه حضور و غیاب بفرمایند و بعد از ورود خودشان دانشجو را به کلاس راه ندهند.اینجا دانشجو باید نظم و آداب و مقررات را یاد بگیرد که در آینده مرتب و منظم به مدرسه و محل کار خود برود.

در ادامه این جلسه دکتر منصور دهقان معاون آموزشی پردیس شهیدان پاکنژاد در رابطه با سرفصل های جدید آموزشی ارائه شده و رعایت آن توسط اساتید، برگزاری آزمون جامع از این سرفصل ها و دستورالعمل ها و آیین نامه های جدید آموزشی نکاتی را به اساتید ارائه کرد.

شایان ذکر است پس از این جلسه به منظور هماهنگی بین اساتید در گروه های مختلف آموزشی، در کلاس های تعیین شده، اساتید به بحث و تبادل نظر پرداختند.