پردیس شهید پاک نژاد یزد

برگزاری کارگاه آموزشی روش تدریس و بررسی کتب ریاضی ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان یزد

کارگاه آموزشی یک روزه " روش تدریس و بررسی کتب ریاضی ابتدایی " با حضور مدرس کشوری ریاضی دوره ابتدایی "معصومه ابراهیمی " در روز پنج شنبه 16 اسفندماه 97 در سالن آمفی تئاتر پردیس شهیدان پاک نژاد یزد برگزار گردید .

پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، ابتدا استاد رحیمی نژاد معاون توسعه منابع و امور دانشجویی پردیس شهیدان پاک نژاد، ضمن خوش آمدگویی به حضار به بیان اهمیت شیوه های نوین آموزشی در کلاس ها پرداختند. سپس دکتر«محمدرضا ابرقویی» از اساتید دانشگاه فرهنگیان و مدیر عامل موسسه آموزشی پویا فرهیختگان بزرگ اندیش، با اشاره به برگزاری اولین دوره بررسی و روش تدریس کتاب های ریاضی ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: بالا بردن سطح علمی، بهبود کیفیت آموزش و افزایش بازده آموزشی از جمله مهمترین اهداف برگزاری این دوره است.

وی برگزاری این چنین دوره هایی را فرصت مناسبی برای انتقال تجارت معلمان در دانشگاه فرهنگیان و مدارس مختلف دانست و افزود: تقویت علاقه و انگیزه یادگیری درس ریاضی بین دانش آموزان یکی از ویژگی های این دوره آموزشی است.

در ادامه استاد ابراهیمی کارگاه را به شرح ذیل اداره نمود:

آموزش های استاد ابراهیمی در قالب چهار کارگاه آموزشی ارائه شد که دو کارگاه در نوبت صبح و دو کارگاه در نوبت بعد از ظهر برگزار گردید.

موضوعات کارگاه ها:

  1. رویکرد کتاب های ریاضی دوره ابتدایی و سبک های یادگیری
  2. راهبردهای حل مسئله

      3و 4- بررسی تخصصی کتاب ریاضی ششم با محوریت بحث اندازه گیری

کارگاه اول: رویکرد کتاب های ریاضی دوره ابتدایی و سبک های یادگیری

در این کارگاه استاد پنج موضوع اصلی ریاضیات دوره ابتدایی را بیان کرد و مهمترین راهبردهای حل مسئله را بیان نمود و به اختصار توضیح داد.

کارگاه دوم: دست ورزی

در این کارگاه استاد مهارت های دست ورزی و ریزه کاری های آموزشی و برخی از بازی های مفید در تقویت هوش را آموزش داد.

کارگاه سوم و چهارم: بررسی تخصصی کتاب ریاضی ششم با محوریت بحث اندازه گیری

در کارگاه سوم و چهارم محور جلسه به بررسی تخصصی اندازه گیری در سال ششم ابتدایی اختصاص یافت. در هر جلسه، استاد شش بخش مورد نظر در اندازه گیری و همچنین انواع روش های ابتکاری معلمان در اندازه گیری طول، سطح و حجم را آموزش داد و مبحث متر مربع را به طور تخصصی تدریس نمود.


نظرات کاربران