پردیس شهید پاک نژاد یزد

نشست مسئولان دانشگاه فرهنگیان با مدیرکل، معاونین و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد

با هدف عملیاتی کردن تفاهم نامه همکاری میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان و در راستای توافقات کارشناسی مشترک به منظور استفاده مناسب تر از ظرفیت های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تربیتی متقابل، مسئولان دانشگاه فرهنگیان استان یزد با حضور دکتر رضایی نماینده سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، نشستی با حضور  مسئولان کانون پرورش فکری استان، برای بررسی همکاری های دوجانبه برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، دکتر منصور دهقان منشادی، مدیر امور پردیس های استان یزد، ضمن قدردانی از مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، به همکاری بیشتر این دو دستگاه اشاره کرد و گفت: نهادهای آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وظیفه هدایت و تربیت نسل امروز را دارند. با توجه به اهداف مشترکی که بین این سه نهاد سرنوشت ساز وجود دارد باید ارتباط شان در حوزه های فرهنگی، تربیتی و مسایل آموزشی و پرورشی تنگاتنگ باشد.

وی با بیان اینکه پرورش و تقویت مهارت های معلمی و فرهنگی دانشجویان از اهداف اصلی دانشگاه فرهنگیان و وجه متمایز این دانشگاه با دانشگاه های دیگر می باشد خاطر نشان کرد: همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت تقویت وتوانمندسازی دانشجومعلمان درعرصه های علمی، فرهنگی و هنری بسیار مثمرثمر خواهد بود.

در ادامه دکتر رضایی، نماینده سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، در این نشست با اشاره به تفاهم نامه ی کانون با دانشگاه فرهنگیان گفت: تفاهم نامه های خوبی بین دانشگاه فرهنگیان و نهادهای مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در سطح کشور امضا شده است که از اساسی ترین آنها تفاهم نامه با کانون پرورش فکری و دانشگاه فرهنگیان است. برنامه ها و بندها و تبصره هایی که در دستورالعمل اجرایی آمده است حکایت از آن دارد که کانون و دانشگاه فرهنگیان می توانند تعامل خوبی را نسبت به اجرای فعالیت های مربوطه داشته باشند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پتانسیل های خوبی در زمینه های فرهنگی، هنری و آموزشی دارد که می تواند با دانشگاه فرهنگیان، هم افزایی داشته باشد و بخشی از نیازهای حوزه های فرهنگی و هنری این دستگاه را تامین نماید.

نماینده سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، اظهار نمود: برگزاری نمایشگاه ها، همایش ها، کارگاه ها، فعالیت های پژوهشی، بازدید دانشجویان از کانون، تعامل کارشناسان فرهنگی دو ارگان و ارتباط مستقیم و مستمر در طول سال براساس موارد مطرح شده در تفاهم نامه می تواند برای کانون و دانشگاه مفید فایده باشد.

 پیغمبری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، ضمن ابراز خوشحالی از تفاهم نامه همکاری با دانشگاه فرهنگیان، ضمن اشاره به قدمت و  اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی  این کانون سخن گفت. تفکر تربیتی در کانون، کتابخانه سیار و کتابخانه مرجع، رونق دادن به کتابخانه، استقبال از دانشجویان در مراکز کانون، پژوهش های دانشجویی، قصه گویی، انتقال و ماندگاری مفاهیم هنری، استفاده از نمایش و بازی های آموزشی در انتقال مفاهیم درسی، از مباحث مهم سخنان وی بود.    

 وی ضمن بیان ویژگی های کانون پرورش فکری خاطرنشان کرد: پتانسیل های خوبی در زمینه های فرهنگی، هنری و آموزشی در کانون وجود دارد که می تواند با نهادهای علمی، آموزشی و فرهنگی هم افزایی داشته و بخشی از نیازهای حوزه های فرهنگی و هنری دستگاه های اجرایی را تامین کند. کانون پرورش فکری با فعالیت ها و آموزش های خوبی که با روش های مدرن و با تکیه بر هنری کردن آموزش انجام می دهد می تواند تعدیل کننده روش های آموزشی سنتی و قدیمی باشد و کانون آمادگی دارد این توانایی ها و خلاقیت ها را توسط مربیان کانون در اختیار دانشجو معلمان قرار دهد.

پیغمبری خواستار همکاری دانشگاه فرهنگیان در برگزاری جشنواره قصه گویی چله انقلاب، با کانون و صدا و سیما شد.

آخوندی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان، خواستار تعامل، همسویی و همگرایی بیشتر بین دانشگاه فرهنگیان و کانون شد و در رابطه با اهمیت و ضرورت قصه گویی، نیازهای حیاتی بچه های امروز، شیوه های جذاب و خلاقیت محور آموزشی توضیحاتی را بیان نمود و آمادگی کانون برای برگزاری کارگاه های قصه گویی، کاردستی، شعرخوانی و بازی های آموزشی و ... در دانشگاه فرهنگیان را اعلام نمود.

در ادامه این نشست در رابطه با زمینه های همکاری مطرح شده تفاهم نامه از جمله استفاده از اساتید، کارشناسان و دانشجو معلمان دانشگاه، تجارب فرهنگی و آموزشی، الگوها و روش های جذاب و متنوع تربیتی کانون، معرفی و انجام بخشی از واحد کارورزی دانشجو معلمان در مراکز کانون با رعایت مقررات مربوطه، مشارکت در اجرای جشنواره های مشترک فرهنگی و هنری، مشارکت در انجام پروژه های پژوهشی و آموزشی مشترک در حوزه های مرتبط، همکاری در طراحی و برگزاری کارگاه های آموزشی و بازدید اساتید، کارکنان و دانشجومعلمان از فعالیتهای کانون پرداخته شد.

 

 


نظرات کاربران