پردیس شهید پاک نژاد یزد

نشست صمیمانه پایان سال مدیر امور پردیس های استان با همکاران دانشگاه فرهنگیان یزد در آستانه عید باستانی نوروز

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد، نشست صمیمانه پایان سال همکاران دانشگاه فرهنگیان یزد در روز دوشنبه27 اسفند ماه 97 در پردیس شهیدان پاک نژاد یزد با حضور کارکنان، اساتید، مسئولین دانشگاه فرهنگیان، تعدادی از مسئولین آموزش و پرورش وجمعی از بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر دهقان منشادی مدیر استانی دانشگاه فرهنگیان یزد، ضمن خوشامدگویی به همه همکاران و تشکر ویژه از اجابت دعوت و خیر مقدم خدمت میهمانان گفت: در آخرین روزهای فصل زمستان 97 در آستانه سال جدید قرار داریم که فصل آغازین آن معطر است به شمیم حیات بخش ماه رجب و نیز مزین به میلاد امام اول مولا علی(ع). ان شاالله که همه ما از این فضاهای معنوی بتوانیم حظ معنوی هم ببریم و بتوانیم با عبودیت و بندگی خالصانه و در سایه تعالیم ائمه اطهار به ویژه تعالیم مولا علی(ع) قلب هایمان را منور کنیم به انوار الهی و با تاسی از خاندان عصمت و طهارت به خدا نزدیک بشویم و فضای صمیمیت و مهربانی و دوستی ها و رفاقت ها را در بین خودمان بیشتر و پررنگ تر کنیم.

وی در ادامه سخنان خود، گزارشی از عملکرد دانشگاه فرهنگیان یزد در سال 97 ارائه نمود و از همه همکاران، معاونین، دفتر نهاد رهبری دانشگاه و مامورین آموزشی و تمامی نیروهای خدماتی و تاسیساتی که در طول سال گذشته  برای پیش برد اهداف دانشگاه تلاش کردند تشکر کرد.

ایشان هدف از تشکیل این جلسه را انجام وظیفه و تقدیر و تشکرمادی و معنوی از همکاران، تقدیر از عزیزان زحمتکشی که اخیراً به افتخار بازنشستگی نائل شده اند و تقدیر از همکارانی که از خانواده معظم شهدا می باشند و گزارشی مختصر از سیاست های دانشگاه دانست و بیان کرد بدون شک تحقق یافتن اهداف متعالی و راهبردی دانشگاه فرهنگیان با حضور و تلاش های مجدانه و مسئولانه همه عوامل مرتبط امکان پذیر است و بدون همراهی و هم زبانی و همدلی و هم افزایی همدیگر نمی توان راه پرفراز و فرود تربیت معلم و ایفای نقش زیربنایی در تحول نظام اموزش و پرورش را به سلامت پیمود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین تولائی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری، در مراسم تقدیر پایان سال اعضای هیئت علمی وکارکنان دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: انسان عادت دارد که همه چیز را  ارزیابی کند و در این ارزیابی گاهی اشتباه می کند و این اشتباه معمولاً خسارت های جبران ناپذیری بر جا می گذارد.

  خدای متعال و مهربان در همه زمینه ها از جمله: (اخلاق، رفتار، ازدواج، کار و ...) معیار و ملاک هایی برای تشخیص و ارزیابی معین کرده تا بندگان متوجه شوند که کدام ارزیابی درست و کدام نادرست است،  البته بشر به فرمایش قرآن  فکر می کند خدا او را آفریده و رها کرده  "أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَک سدی"  و این خیال باطلی است.

ملاک ارزیابی ها متشکل است از 1) کتب پیامبران خصوصا قرآن.2) پیامبر و اهل بیت او (لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ) در سیره پیامبر مشخص دیده نمی شود که به احدی ازمردم بی محلی و کم محلی کرده باشد ویا کسی را سبک شمرده وتحقیر کرده باشد. بلکه تنها ملاک او در ارزیابی انسان ها پرهیزکاری آن ها بوده و بس. شاهد این حرف تعیین  بلال سیاه چرده حبشی بعنوان اذان گو ، مبلغ دین و سر دهنده شعار اصلی اسلام یعنی اذان است.

 ایشان در پایان گفت: از آنجا که ما معلمان و کارکنان این دانشگاه فخیم فرهنگیان برای قشر عظیمی از مردم چه خواسته و چه ناخواسته الگو قرار می گیریم، بایستی خودمان این بزرگی و منش صحیح انسانی را در رفتارمان نشان دهیم، اگر از کسی دلخوری و ناراحتی داریم، قهریم و یا مشکلی داریم در آستانه سال جدید، شخصاً در راستای حل آن پیش قدم شویم که گذشت و عفو، انسان را بزرگ می کند نه کوچک (من تواضع رفعه الله)

وی گفت: اگرتمام انسان ها این روحیه ایمان، گذشت و مهربانی به یکدیگر را تقویت می کردند، موجبات خشنودی خدا فراهم می شد و درهای رحمت بیکران الهی بر همگان گسترده تر می شد.

در پایان این جلسه از طرف مدیریت امور پردیس های استان یزد از همکارانی که از خانواده معظم شهدا هستند و همکاران زحمتکشی که اخیراً به افتخار بازنشستگی نائل شده اند تقدیر ویژه به عمل آمد و در پایان نیز ازهمه حاضرین در جلسه تقدیر و تشکر گردید و هدایایی از طرف این مدیریت تقدیم آن ها شد.


نظرات کاربران