پردیس شهید پاک نژاد یزد

کارگاه آموزشی جایگاه فیلم و سینما در تربیت، ارتقا و توسعه ی فرهنگی برگزار گردید

کارگاه آموزشی با موضوع جایگاه فیلم و سینما در تربیت، ارتقاء و توسعه ی فرهنگی، در روز یکشنبه پانزدهم اسفندماه با حضور ۹۰ نفر از دانشجومعلمان در سالن کنفرانس پردیس شهیدان پاک نژاد برگزار گردید.

در این گردهمایی علمی-آموزشی، استاد آیت اللهی، به ایراد سخنرانی و ارائه ی چند فیلم کوتاه، همراه با نقد و نظر و پرسش و پاسخ در این خصوص پرداخت.

وی با بیان تاریخچه ای در زمینه ی فیلم و سینما و تغییر و تحولی که طی ۱۲۰ سال گذشته برای سهولت امر فیلم سازی اتفاق افتاده، لزوم راه یابی دانشجومعلمان به عرصه ی فیلم سازی و فراگیری برخی تکنیک های اولیه ی آن در کارگاه های آموزشی، برای تولید فیلم کوتاه و ورود آنها به جشنواره های فیلم کشوری تأکید کردهمچنین توجه دانشجویان را به این نکته جلب کرد که یافتن سوژه ی فیلم، با دقت پیرامون محیط اطراف خود، اولین قدم فیلم سازی است، خصوصا اینکه امروزه با بهره مندی از گوشی های تلفن همراه و استفاده از حداقل امکانات، می توان از توجه به پدیده ها و رویدادهای اطراف خود، به تولید فیلم پرداخت و به هدف ثبت خاطرات، انتقال فرهنگ، اصلاح و بهبود رفتارهای اجتماعی و حتی آموزش علوم مختلف از این هنر پیشرو بهره برد.

یادآور می شود که این کارگاه آموزشی برای ایجاد انگیزه در دانشجومعلمان، جهت تولید فیلم کوتاه، با حداقل امکانات و اقدام پژوهی آینده در کلاس درس و نیز راه یافتن آنها به جشنواره ی ادبی- هنری دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه های سراسر کشور، در مراحل استانی و کشوری، در بهار و تابستان سال آتی خواهد بود.

در پایان این همایش، دانشجویان به عضویت در دپارتمان علمی و آموزشی فیلم و سینما که برای اولین بار در دانشگاه یزد برپا شده، دعوت شدند .

لازم به ذکر است این دپارتمان به سرپرستی استاد آیت اللهی، به تشکیل کارگاه های أموزشی در زمینه ی تکنیک های تهیه و تولید فیلم، نقد و تحلیل فیلم کوتاه و بلند، کارگردانی و بازیگری در فیلم و مسائل مرتبط با آن فعالیت دارد که واحد فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در نظر دارد برای ثبت نام کنندگان در جشنواره ی ادبی و هنری بهار آینده، کارگاه ویژه ای در این خصوص با حضور استاد آیت اللهی ترتیب دهد تا علاقه مندان به تکنیک های تهیه و تدوین فیلم و فراگیری این هنر ارزشمند که به توانمندی هنری معلمان آینده کمک می کند، اقدام کند.


نظرات کاربران